Thursday, May 30, 2019

Kursuse kokkuvõte

Olid ajad...

Selle semestri jooksul jooksime läbi väga mitmetest vidinatest, mida saaks koolis kasutada.
Ja need pole lõppenudki.
Mis mind piinab... Hea on, et vahendeid küllaga... Kuid millal õpetaja leiab aega, et uusi asju välja mõelda, otsida ja katsetada uusi vahendeid, lugeda teadusartikleid nende kasulikkuse kohta (nt. virtuaalreaalsuse prillid)? Jõuame vist haridustehnoloogi juurde (kahju küll et sellest palju juttu polnud). Kas ta jõuab täiskohaga töötades kõiki kooli õpetajaid abistada. Tihtipelae on haridustehnoloogil palju teisi ülesandeid (k.a. arvutiõpetus, koolisöökla töökorraldus vms): ta ei jõua abistada. Ehk peab ikka ise tegema.

Hakkasin lähemalt vaatama, mis koolides, milline töökorraldus on. Mulle tundub, et üldiselt vajavad koolid-õpetajad järgmisi it-vidinaid:
1. time manager (vms) - et nii õpetaja, kui ka juhtkond teaks, kuhu aeg kuulub. täiskoormuse juures töötada rohkem kui 35 tundi on ebaseaduslik. Tavatöötajal tihti pole aega et natuke eemalduda ning analüüsida, kuidas elu paremaks muuta, selle jaoks ülemused ongi.
2. ülesannete kogum - adekvaatne, õppekavale vastav - õpetaja saab sealt ülesandeid, vidinaid (videosid vms) linnutada, et koostada tunnikava, töölehed, (järel)kontrolltöid jne. 

No comments:

Post a Comment